maanantai 11. elokuuta 2014

Jaksaiskohan vielä yrittää

Laihduttaa nimittäin? Katotaan.
Just ja just oon jaksanu painot tänne päivittää, mutta noita rangaistuksia en oo vilkaissukaan.
Osakaisen herkkurangaistuksista oli kyllä pakko luopua, ne ois ollu mulle kohtalokkaita, kuten suklaalevy päivässä ;). Sitäpaitsi oon tässä kesän aikana ne kaikki kyllä suorittanuki varmaan moneen kertaan ;) Osakaisenen oo uskaltanu, muita en oo viittiny. Rennosti oon ottanu, kuten Sinisen Sohvan Emäntä on ehdottanu, mutta ei sekään ohje oikein muhun tehoo painonpudotustarkoituksessa. Mä nimittäin oon aina hallinnu sen painon rennosti ottamisen, vähän liiankin lahjakkaasti. Eli ajattelen,
että mitä väliii, rennosti vaan herkkuja poskeen, mitä enemmän sen parempi. Ja, se ei laihduta. ;)
Ei, kyllä mulle auttaa siinä asiassa pikemminkin pieni stressi takaraivossa, se että alan ajattelemaan, että hei stressi, kyllä tuo viides jäätelöannos on nyt ehdottomasti liikaa, koska LIHON. Stressaamattomana nimittäin unohdan ikävät tosiasiat autuaallisesti. Ohje sopii jollekin vähän paremman itsekurin omaavalle paremmin.

Mutta jaksanko yrittää ja koska aloitan? No... tuotaa.... KATELLAAN!

7 kommenttia:

Sinisen sohvan emäntä kirjoitti...

Koulut ovat alkaneet ja helteet päättyvät, syksy viilentyvine päivineen on alkamassa. Luonto tarjoaa ihanien vesilätäköiden lisäksi kohta upean ruskan. Olisiko lukujärjestyksestä apua kehon kohentamiseen? Lukujärjestyksessä on aikataulut asioille, myös RUOKATUNTI... tai TAUKO, eihän se sentään tuntia kestä. Rangaistukset ovat koulussa jotakin muuta kuin herkuttelua, ne taitaa olla keskusteluja opettajan kanssa ja mitä lienevätkään, kehittäviä juttuja...Olisko siis aika opetella jokin ihana uusi harrastus? Ei ole pakko neuloa, muutakin ihanaa voi tehdä! Inspiroivaa elokuuta toivottelen. Taidan itsekin ottaa lukujärjestyksen käyttöön vapaa-aikana, työpäivän päälle.

Osakainen kirjoitti...

Sinisen sohvan emäntä jaksaa aina kannustaa kaikkia :)Tuo lukujärjestys on hyvä idea esim. siten, että etukäteen merkkaa viikon liikunnat tai muut tsemppipäivät. Mitäs jos et laihduttaisi vaan opettelisit jonkin uuden entistäkin paremman elämäntavan. Kokeilisit vaikka loppuvuoden ajan parantaa yhden jutun. En tiedä, mikä sinun akilleen kantapääsi on, mutta itse tiedät. Ei siis mitään täydellista suunnanmuutosta vaan yksi pieni jatkuva ja pysyvä muutos. (Minä paraskin puhuja!)

Possu Munkki kirjoitti...

Lukujärjestys olis varmaan paras ratkaisu. (oliskin yks hieno Angry Birds-sellainen) Eli siihen ruokasuunnitelma, mihin aikaan syö ja mitä. Just napostelu on se mun akilleenkantapää...

Anonyymi kirjoitti...

Myöhästyneet aplodit Possumunkin pakkassaarnalle.

Nyt on ensimmäinen ilta, kun on vähän viileämpää. Ehkä tässä saa jo jonkinlaiset yöunet. Eilen satoi kunnolla, mutta ilma ei viilentynyt yhtään, ja vaikka ilmastointilaite on ollut päällä kaiket päivät, yöt ovat olleet tukalia, kun laitetta ei voi pitää yöllä päällä, kun se pitää sen verran kovaa ääntä.

Jenkkis

Possu Munkki kirjoitti...

Kiitos aplodeista. Nyt on tosiaan jio syksyn raikkautta ilmassa. Makuuhuone kivan viileähkö :)

sorvatar kirjoitti...

Mä tosin olen ainakin itse sellainen kapinoija lukujörjestystä vastaan:)

Tosin mulla auttaa vähän, kun merkkaan älypuhelimeen kalenteriin asioita esim. lenkki tai uinti, sehän on tavallaan sama asia.

Unohda vähäksi aikaa tai loppuvuodeksi sana laihduttaminen. Syö mitä syöt, mutta lisää liikuntaa. Sehän ei laihduta sinänsä, mutta ainakin itselläni sillä on välillinen vaikutus syömiseen. Rupeaa syömään terveellisemmin. Ja kyllä sitä kiinteytyy.

Itsellä on aktiivinen vesijuoksuvaihe päällä ja toki kiloja liikaa myös. Sidon vesijuoksun työmatkaan. Muuten se ei onnistu. Uimahallikassi mukaan minne menetkin:). Harjoittelen venyttelun sitomista uimahallireissun.

Possu Munkki kirjoitti...

Mä liikun kyllä. Ruoka- tai oikeemmin herkkuhalu on ongelma ;)