tiistai 20. elokuuta 2013

Kalorimäärissä on eroa

Nyt kun on kaloreita laskeskellut, huomaa, että tuotteissa on eroja. Jossain terveellisemmässä vaihtoehdossa voikin olla yllättäen enemmän kaloreita!! Esim eilen valkkaamani runsaskuituinen ruispala sisältääkin 90 kcal siivu!!

AAMUPALA : 2 palaa edellä mainittua runsaskuituista ruisleipää, 100 g raejuustoa, tomaatti 295 kcal!! 2 kuppia maitokahvia 27 kcal
AAMUPALA YHTEENSÄ 322 kcal

HUAAH, mää oon nii väsyny, ettei jaksas kissaa sanoo, mut kai mun täytyy koittaa noi päivän kalorit laskee, VIELÄ VIIMEISEN pakollisen KERRAN. Viikko on nimittäin kulunut. Huomenna nähdään muutens myös, onko kuuri auttanut.

LOUNAS : nakkikastike 125 kcal, salaatti 13 kcal, näkkäri + oivariini 74 kcal, maito 33 kcal
Lounas yhteensä 245 kcal (vähemmän kuin aamupala, jolla en syönyt paljon mitään!! En enää ikinä osta tuota kaloripommileipää!!)

PÄIVÄKAHVI : 2 kuppia maitokahvia 54 kcal + ruispala ja oivariini 107 kcal

VÄLIPALA : Suffeli-patukka 105 kcal

VÄLIPALA : kaloripommi-ruispala 90 kcal, oivariini 40 kcal, 2 siivua juustoa 42 kcal
välipala yhteensä 172 kcal

ILTAPALA : Bulgarian jugurtti 130 kcal + mansikkahilloa ja vähän mysliä, olisko 150 kcal?
Yhteensä 280 kcal (luulisin)

Päivän kalorit yhteensä  n, 1285

2 kommenttia:

Osakainen kirjoitti...

Minulla onkin tämän johdosta sinulle yksi uusi rangaistus. Syöt viikon ajan (juu-u ihan kokonaisen viikon!) vain niitä terveellisempiä ja maukkaampia (siis ei pelkästään maukkaampia vaan pääpaino sanalla terveellisempiä) vaihtoehtoja tuijottamatta kaloreihin.

Possu Munkki kirjoitti...

Heh, lisätään listaan. Tässä voi tietty aina miettiä, mihin verrattuna terveellisemmän vaihtoehdon valitsee, esim. suklaa on terveellisempi vaihtoehto kuin irtokarkki, vaikka siinä onkin enemmän kaloreita. ;)